کابینت آشپزخانه

تفاوت روکش HPL با روکش طبیعی در ساخت کابینت

کابینت یکی از ملزومات اساسی آشپزخانه است که حضور آن برای تکمیل دکوراسیون و سازماندهی ظروف آشپزخانه بسیار حایز اهمیت می باشد. این فاکتور مهم باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضا می شود و زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند. کابینت ها فضای کافی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی فراهم می کنند, خصوصاً کابینت هایی که به اکسسوری های متنوع مجهز هستند و از گوشه و کنار آشپزخانه برای قرار دادن وسایل و لوازم استفاده می نمایند.

امروزه طراحان و کابینت سازان سعی می کنند اصل بهینه سازی فضا را رعایت کنند وکابیتی مناسب و کاربردی با توجه به فضای آشپزخانه بسازند. متریال های مختلفی برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله رایج ترین آنها MDF است. ام دی اف به تخته فیبرهایی گفته می شود که دارای دانسیته متوسط بوده و به روش خشک تولید می شوند. چوب ام دی اف را می توان با متریال های مختلف روکش کاری نمود که در این بخش از دکورپدیا به معرفی دو نوع از آنها اشاره شده است. با ما همراه باشید.عکس تفاوت روکش HPL با روکش طبیعی در ساخت کابینت

روکش HPL

روکش HPL از جمله بهترین روکش هایی است که می توان آن را برای پوشش سطح ام دی اف استفاده نمود. این نوع روکش از رزین های فنولیک و لایه های سلولزی ساخته شده است و طول عمر و مقاومت آن در مقایسه با سایر روکش های ام دی اف به نسبت بالاتر است. از جمله ویژگی های روکش اچ پی ال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این نوع روکش مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد به نحوی که اگر در معرض آتش سیگار قرار بگیرد تغییری در آن مشاهده نمی شود.
  • کابینت های ام دی افی که با روکش HPL پوشیده می شوند ضد خش بوده و در برابر پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند.
  • هیچ نوع لکه و آلودگی بر سطح این روکش ها ایجاد نمی شود.
  • مواد اسیدی و شیمیایی هیچ آسیبی به این روکش ها وارد نمی کنند.
  • روکش اچ پی ال مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت از خود نشان می دهد.
  • مقاومت در برابر جریان الکتریسیته از دیگر ویژگی های روکش HPL است و دلیل آن استفاده از چسب رزین فنولیک در تولید این روکش ها می باشد.
  • این روکش دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی است و می توان آن را بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون آشپزخانه انتخاب نمود.

عکس تفاوت روکش HPL با روکش طبیعی در ساخت کابینتروکش چوب طبیعی

روکش طبیعی به روکشی گفته می شود که از چوب طبیعی ساخته می شود و با استفاده از پرس نجاری و به کمک چسب بر سطح چوب ام دی اف چسبانده می شود. ساده ترین و زیباترین روکش کابینت, روکش چوب طبیعی است که دارای طرح و بافت های بسیار زیبا می باشد و حسی از طبیعت را وارد آشپزخانه شما می کند. روکش های طبیعی یکسری ورقه های نازک از جنس چوب طبیعی هستند که با نقش و نگار زیبای خود نمایی کاملاً طبیعی به نمایش می گذارند. این روکش ها علاوه بر روکش کاری کابینت به عنوان دیوارکوب نیز مورد استفاده قرار می گیرند. لایه های نازک چوب طبیعی برای پوشش تخته لایه, تخته فیبر, چوب نئوپان و MDF کاربرد دارند.

مقاومت روکش های طبیعی در مقایسه با روکش های مصنوعی بسیار پایین است. چوب طبیعی در برابر نم و رطوبت به راحتی متورم شده و پوسته پوسته می شود. علاوه بر آن ضربه, سایش, حرارت و مواد شیمیایی عمر این روکش ها را پایین آورده و آنها را دچار آسیب می کند. به همین دلیل کابینت هایی که با چوب طبیعی روکش می شوند باید تحت مراقبت و نگهداری قرار گیرند. این نکته لازم به ذکر است که روکش های طبیعی اغلب بر روی سطوح گسترده چسبانده می شوند زیرا قابلیت انحنای آنها پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *