دکوراسیون داخلی

ترفندهای بهینه سازی فضای منزل

عکس ترفندهای بهینه سازی فضای منزلطراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار حائز اهمیت است و طراحان راهکارهای متعددی را برای جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در این خانه ها ارائه می دهند. استفاده از مبلمان های کوچک, طرح ها و رنگ های ساده و نور طبیعی به بزرگ تر نشان دادن اتاق کمک شایانی می کنند. اگر فضای اتاق شما کوچک است, قبل از تصمیم گیری برای تغییر دکوراسیون ابتدا باید فکر کنید دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی غیرضروری می باشند. مردم معمولاً عادت دارند تمام آنچه واقعاً بی مصرف و اضافی است را نگهداری کنند زیرا دور ریختن آنها  را هدر دادن پول می دانند. کنار گذاشتن اشیاء غیرضروری و قدیمی فضا را باز می کند و خانه شما را خاص تر جلوه می دهد و باعث می شود شما از موارد جدیدتر استفاده کنید.

بهینه سازی فضای خانه از جمله موضواتی است که در طراحی دکوراسیون منزل همواره مورد توجه قرار می گیرد. با اجرای یک طرح هوشمندانه می توان از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری کرد و فضا را مدیریت نمود. در حال حاضر اکثر مردم در خانه های کوچک زندگی می کنند, بنابراین طراحی داخلی این خانه ها باید به نحوی صورت گیرد که بتوان اسباب و اثاثیه را به راحتی در آن جاد داد و فضایی مرتب و خلوت داشت. در این بخش از دکورپدیا به معرفی راهکارهای بهینه سازی فضا در خانه های کوچک پرداخته ایم تا با آشمایی از آنها بتوانید فضایی جادار و روشن در خانه کوچک خود داشته باشید. این ایده ها و راهکارها به شرح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

استفاده از دیوارها

اگر اتاق شما برای طراحی کوچک است باید از تمام فضاهای مفید آن استفاده کنید. دیوارهای اتاق هنگام طراحی بسیار باارزش هستند زیرا در فضاهای کوچک باعث می شوند کف اتاق خلوت تر به نظر بیاید و رفت و آمد آسان تر شود, در این صورت می توانید از فضای کف بیشتر استفاده نمائید. قفسه های باریک, گیره ها و تمام آنچه که به شما این امکان را می دهد که از فضای دیوار استفاده کنید را به کار ببرید.

استفاده از فضای زیر راه پله ها

استفاده از این مکان به موقعیت خانه شما بستگی دارد, اگر خانه شما دارای راه پله می باشد می توانید از فضای زیر آن برای انباری استفاده کنید. اصولاً زیر راه پله ها فضایی بی استفاده می باشد زیرا زیاد در معرض دید قرار نمی گیرد. هیچ کس نمی خواهد انبوهی از جعبه های نامرتب در زیر راه پله های خانه خود داشته باشد اما اگر دارای چنین فضایی در خانه هستید سعی کنید از آن استفاده مفید کنید. یکی از روش های بهینه سازی فضای زیر راه پله قفسه بندی کردن آن است. با ایجاد قفسه بندی به راحتی می توان وسایل و لوازم را در آن ها قرار داد و از آشفتگی و هرج و مرج در خانه جلوگیری نمود.

استفاده از مبلمان تاشو

مبلمان های چندمنظوره و تاشو بهترین گزینه برای بهینه سازی فضاهای کوچک می باشند. امروزه نیمکت ها, کاناپه ها و تخت خواب ها را به گونه ای می سازند که امکان تا شدن آنها وجود دارد و به راحتی می توان آنها را فقط در مواقع لزوم مورد استفاده قرار داد . مبلمان و لوازم تاشو نقش موثری در بهینه سازی فضای منزل ایفا می کنند و فضای خانه های کوچک را محدود و گرفته نشان نمی دهند.

استفاده از رنگ های روشن

اکثر طراحان دکوراسیون داخلی به شما پیشنهاد می دهند اگر فضای خانه شما کوچک است برای طراحی دکوراسیون آن از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های روشن نور را بهتر از رنگ های تیره منعکس کرده و فضا را بزرگ تر نشان می دهند. رنگ های ساده نظیر کرمی, سفید, صورتی ملایم و … باعث می شوند فضای خانه تمیزتر به نظر بیاید. رنگ های تیره خانه را تاریک می کنند و پس از مدتی کسل کننده می شوند اما رنگ های روشن همیشه طرفداران خود را دارد.

استفاده از آینه

آینه ها نور را به سمت چشم هدایت می کنند و باعث می شوند فضا  روشن تر به نظر بیاید. شما می توانید از آینه های بزرگ در منزل خود استفاده کنید. این آینه ها با منعکس کردن فضای اتاق آن را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهند. آینه یک عنصر دکوراتیو محسوب می شود که علاوه بر ایجاد جذابیت و زیبایی به اتاق از نظر بصری آن را بزرگ تر نشان می دهد.

نصب پانل های شیشه ای

دیوارهای معمولی فضای خانه را محدود می کنند اما دیوارهای شیشه ای با ضخامت کم خود فضای زیادی اشغال نمی کنند. پنل های شیشه ای نور را از خود عبور داده و به فضای خانه جذابیت می بخشند. بنابراین به جای دیوارکشی در خانه های کوچک بهتر است از دیوارهای شیشه ای استفاده شود. پارتیشتن های شیشه ای یکی از روش های تفکیک فضا می باشند که نه تنها فضاهای مختلف خانه را از هم جدا می کنند بلکه به زیبایی آن می افزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *