دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

وقتی شروع به طراحی خانه خود می کنید می توانید از بین سبک ها و مدل های شیک, مدرن و متنوع یکی را انتخاب نمائید. هیچ محدودیتی در طرح های دکوراسیون اتاق خواب وجود ندارد و شما می توانید طبق سلیقه و بودجه خود اقدام به انتخاب نمائید. تنها مکانی که می توانید برای استراحت و آرامش به طور مداوم از آن استفاده کنید اتاق خواب است. این اتاق مکانی برای رفع خستگی و ریلکسیشن بوده و می توان ساعاتی را بدون استرس و فارغ از کارهای روزمره در آن گذراند. به همین دلیل دکوراسیون این نقطه از خانه اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه توجه طراحان داخلی و صاحب خانه ها را به خود جلب کرده است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب امری زمان بر است و نیازمند صرف وقت و هزینه می باشد. اتاق خواب های بزرگ را به راحتی می توان طراحی نمود و اصول دکوراسیون داخلی را در آنها اجرا کرد اما اتاق های کوچک نیازمند ایده پردازی و بهینه سازی فضا می باشد. اما در کل اتاق خواب بخشی از خانه است که دکوراسیون آن باید جذاب و آرامش بخش باشد تا بتوان به راحتی و دور از دغدغه های روزمره اوقاتی را در آن سپری کرد. در این نوشته از دکورپدیا سعی نموده ایم به ایده های مدرن طراحی اتاق خواب بپردازیم تا با استفاده از آنها بتوانید اتاق خواب خود را راحت تر طراحی نموده و از حضور در آن لذت ببرید. این طرح ها و ایده ها نتیجه طراحی و ایده پردازی طراحان و متخصصین دکوراسیون داخلی هستند و بر طبق سبک های مدرن طراحی شده اند. با ما همراه باشید.عکس طراحی دکوراسیون اتاق خواباکثر ما دیزاین خانه خود را بر اساس وسایل و اثاثیه ای طراحی می کنیم که دوست داریم در اطراف ما باشند. به همین دلیل اتاق خواب مکانی مناسب برای اعمال ایده ها و علایق شخصی است. ما می توانیم از هر چیزی که از نظر زیبایی برای ما ارزشمند است استفاده کنیم از جمله عکس های خانوادگی و تمام آنچه که از نظر عاطفی و احساسی به آن وابسته هستیم. هیچ گاه متوجه نمی شوید که ایده های خودجوش چه زمانی به ذهن خطور می کنند, به همین دلیل نیاز دارید که به مجله های طراحی داخلی نگاهی بیندازید و یا به مغازه های شیک برای یافتن یک فرش ایده آل و یا لامپ های لوکس رومیزی سری بزنید.

تخت خواب یکی از المان های تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی است. تخت خواب های بزرگ لزوماً راحت نیستند بلکه در اتاق خواب های کوچک, تخت های کوچک کاربردی تر نیز هستند. اولین نکته ای که در انتخاب تخت خواب باید به آن توجه کنید مکان قرارگیری آن در اتاق است. تخت خواب با تاج سلطنتی گزینه ای ایده آل برای اتاق خواب های بزرگ است, حتی در اتاق های تک نفره نیز می توان از این تخت ها استفاده نمود.

عکس طراحی دکوراسیون اتاق خوابانتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب از دیگر فاکتورهای مهم طراحی این بخش از خانه است. رنگ ها با حس و حال افراد رابطه مستقیمی دارند و بر روحیات آنها تاثیر می گذارند. رنگ های گرم مهیج هستند و استفاده از آنها برای دیوارهای اتاق خواب مانع از آرامش ایده آل می شود. در مقابل رنگ های سرد بیشتر از آنکه آرامش بخش باشند شما را افسرده می کنند. با این وصف چگونه می توان رنگی ایده آل برای دیوارهای اتاق خواب انتخاب نمود؟

  • رنگ مناسب برای اتاق خواب رنگی است که در اکسسوری ها و وسایل مختلف اتاق یافت می شود. شما می توانید یکی از آنها را برای رنگ آمیزی دیوار انتخاب نمائید.
  • فضا و اندازه اتاق را قبل از انتخاب رنگ بررسی کنید.
  • میزان دسترسی اتاق به نور طبیعی را در نظر بگیرید.
  • از طراحان و یا برنامه های آنلاین اینترنت برای انتخاب رنگ مناسب کمک بگیرید.

عوامل بسیاری در انتخاب رنگ ایده آل اتاق خواب موثر هستند اما از میان تمام آنها ۳ قانون اصلی زیر را در انتخاب رنگ باید رعایت کنید:

  • اگر تنها یک رنگ برای اتاق خواب شما کافی نیست می توانید از سه رنگ استفاده نمائید. شما می توانید یک رنگ شاد و پررنگ و دو رنگ خنثی را با هم در اتاق به کار ببرید.
  • ابتدا باید رنگ شاد و پررنگ را انتخاب نمود, سپس دو رنگ خنثی را در هارمونی با این رنگ استفاده کنید.
  • در مورد الگوی رنگ نگرانی نداشته باشید زیرا همیشه امکان ایجاد تعادل در رنگ آمیزی وجود دارد. عکس طراحی دکوراسیون اتاق خواباتاق خواب یک مکان کاملاً خصوصی است و شما می توانید بر اساس ایده های شخصی خود آن را طراحی نمائید. با فرا رفتن از قوانین و اصول انتخاب رنگ از سایه روشن هایی که کمی هیجان در فضا ایجاد می کنند استفاده نمائید. اگر شما طرفدار رنگ های شاد و سرزنده هستید, کاربرد آنها را در اکسسوری ها و جزئیات ناچیز محدود کنید و با لایه های نازک از رنگ های پاستیلی و خنثی کنتراست ایجاد نمائید.عکس طراحی دکوراسیون اتاق خوابهمانطور که انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب اهمیت دارد, یک نورپردازی عالی می تواند دکوراسیون اتاق شما را دگرگون نماید. برای برخی از افراد روشنایی و نورپردازی به معنای انتخاب لامپ است اما برخی دیگر نورپردازی را به معنای ترکیب عناصر مختلف با هم می دانند. اصلی ترین عنصر مناسب برای نورپردازی پنجره است و زمانی که نیاز به روشنایی ندارید می توانید پرده ها را کشیده و فضایی دنج ایجاد کنید. عکس طراحی دکوراسیون اتاق خواباتاق خواب باید تا حد امکان از فضایی دلگشا و خلوت برخوردار باشد. برای ایجاد فضایی دعوت کننده و فرح بخش سعی کنید تنها از المان های ضروری در اتاق استفاده نمائید. زیرا وجود هر عنصر اضافی در اتاق, تغییر دکوراسیون را با مشکل مواجهه خواهد کرد. به این نکته دقت کنید که وسایل اضافی نمی توانند فضا را دنج کنند, حضور تخت خواب, یک آینه بزرگ و کمد لباس خود برای یک دکوراسیون دنج کافی می باشد. اگر فردی خلاق هستید و از آثار هنری لذت می برید می توانید از تابلوهای نقاشی یا یک مجسمه برای دکوراتیو نمودن فضا استفاده نمائید. عکس طراحی دکوراسیون اتاق خوابهمه افراد از خوابیدن در جلوی تلویزیون لذت می برند اما این نحوه خواب و استراحت به اندازه خوابیدن بر روی تخت خواب آرامش بخش نیست. شما می توانید یک تلویزیون در اتاق خواب خود نصب کنید تا در مواقع استراحت بتوانید آن را تماشا کنید. حضور تلویزیون در اتاق خواب فضایی مدرن ایجاد می کند و نمای اتاق را مجهزتر و زیباتر نشان می دهد. عکس طراحی دکوراسیون اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *